Μενού Κλείσιμο

Κατάπολα (Ραχίδι) – Άγιος Γεώργιος Βαλσαμίτης – Αγία Μαρίνα – Μινώα – Κατάπολα

Σημεία ενδιαφέροντος

• Παραδοσιακός οικισμός Ραχίδι
  • Μοναστικό μνημειακό συγκρότημα Αγίου Γεωργίου Βαλσαμίτη βυζαντινών καταβολών σε θέση αρχαίου υδρομαντείου
  • Πηγή και ναΐσκος Αγίας Μαρίνας σε θέση αρχαίου ιερού
  • Αρχαιολογικός χώρος Μινώας στο λόφο Μουντουλιά

Στη διαδρομή αυτή, δύο μονοπάτια ερχόμενα από το Ραχίδι Καταπόλων το πρώτο και από τη Μινώα το δεύτερο με κατεύθυνση νότια και νοτιοανατολική αντίστοιχα, ενώνονται σε μία πορεία με προορισμό τον Άγ. Γεώργιο Βαλσαμίτη. Σημαντικό τμήμα της διαδρομής περιλαμβάνει αγροτικό αμαξιτό δρόμο.

Η πορεία ξεκινά από το Δημοτικό Σχολείο Καταπόλων, στην είσοδο του οικισμού Ραχίδι, ακολουθώντας στενό αγροτικό δρόμο. Στη συνέχεια ο οδοιπόρος βαδίζει γύρω από σύγχρονο φράγμα ανάσχεσης και συγκέντρωσης νερού. Από εκεί, ανηφορικό μονοπάτι ελίσσεται σ’ απότομη βουνοπλαγιά. Η πορεία φτάνει στο σημείο διασταύρωσης με το μονοπάτι Δ προς Μινώα και συνεχίζει ομαλά προς Βαλσαμίτη. Το μοναστικό συγκρότημα του Αγίου Γεωργίου Βαλσαμίτη βρίσκεται σε σημείο με πλούσια βλάστηση και πηγή. Αποτελεί μνημειακό σύνολο εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής με παλαιοχριστιανικές καταβολές, που αρχικά είχε λειτουργήσει σαν προχριστιανικό ιερό, με πηγομαντείο μεγάλης εμβέλειας. Από τον Βαλσαμίτη, συνεχίζοντας ο οδοιπόρος επανέρχεται στο σημείο διακλάδωσης των δύο μονοπατιών, βαδίζοντας τώρα δυτικά προς Μινώα. Συναντά το ξωκκλήσι της Αγίας Μαρίνας και από εκεί κατηφορίζει ομαλά προς την περιοχή Μάρμαρα. Στη συνέχεια το μονοπάτι μετατρέπεται σε χωματόδρομο. Ο οδοιπόρος, περνώντας το διάσελο μετά το ξωκκλήσι του Σταυρού, στρίβει και αμέσως μετά φτάνει στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου της Μινώας. Ο οδοιπόρος έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει την πορεία του προς τα Κατάπολα, αρχικά από τον αμαξιτό δρόμο, και στη συνέχεια από το λιθόστρωτο κατηφορικό μονοπάτι.